العثور على جمهورك بفضل ميزة المعلومات السكانية
27/02/2013
في سبتمبر الماضي، أعلنا عن إطلاق ميزة استهداف السكان في AdWords للحملات التي تشمل استهداف 39 بلدا. ونحن سعداء اليوم بالإعلان أن ميزة الإستهداف متوفرة الآن في الإمارات العربية المتحدة، مصر، المملكة العربية السعودية، وسوف تبدأ في الظهور في علامة تبويب الشبكة الإعلانية من خلال استهداف نوع الجنس والعمر .
تشكل ميزة الفئات السكانية تكملة لميزات إستهداف أخرى لـ AdWords نذكر منها على سبيل المثال فئات الاهتمام ، تجديد النشاط التسويقي و استهداف المحتوى من خلال كلمة رئيسية . ويكمن الهدف الأساسي بالمساعدة على تنقية البحث عن رسالة التسويق الخاصة بك وبذلك يتمكن الجمهور المناسب لإعلانك من الوصول إليه. وعلى سبيل المثال، إذا كنت تبيع المعدات الخاصة برياضة اليوغا وتعلم أن جمهورك الجوهري يميل إلى أن يكون من النساء المتراوح أعمارهم بين 25 و 34 عاما، يمكنك إعداد حملتك الإعلانية لعرضها بوجه خاص على هذا الجمهور ، بدلا من عرض إعلاناتك لأشخاص تبدي إهتماما قليلا بإعلان منتجك.
يكمن هدفنا الأساسي بمساعدتك للتواصل بشكل أفضل مع جمهورك، مما يؤدي إلى جعل حملاتك التسويقية أكثر فعالية بالنسبة إليك. هذا هو الجزء المهم الذي يقلص جهودنا الرامية دائما إلى جعل إعلاناتنا الأفضل للمستخدمين، مما يساعد على تمويل المحتوى عبر الويب. للبدء باستخدام ميزة المعلومات السكانية في الحملات التسويقية، قم بزيارة مركز المساعدة الخاص بنا.
الناشر: فريق Google للإعلانات
Finding your audience with demographics
Last September, we announced the launch of demographic targeting options within AdWords for campaigns targeting 39 countries. Today, we’re happy to announce that this target feature is now available in U.A.E., Egypt, Saudi Arabia and it will start to appear in the Display Network Tab as Age and Gender targeting.
Demographic categories complement other AdWords targeting features, such as interest categories, remarketing and keyword contextual targeting. The ultimate goal is to help you better refine your marketing message and reach the right audience with the right ad. For example, if you sell yoga gear and know that your core audience tends to be women between the ages of 25 and 34, you can set your campaign to show mostly to that audience, rather than showing your ads to people less likely to be interested in the product.
Our goal is to help you better connect with your audience, meaning more effective marketing campaigns for you. This is an important part of our efforts to make our ads better for users, which helps to fund content across the web. To get started using demographics in your campaigns, visit our help center.
Posted by: Google AdWords team
Demographic categories complement other AdWords targeting features, such as interest categories, remarketing and keyword contextual targeting. The ultimate goal is to help you better refine your marketing message and reach the right audience with the right ad. For example, if you sell yoga gear and know that your core audience tends to be women between the ages of 25 and 34, you can set your campaign to show mostly to that audience, rather than showing your ads to people less likely to be interested in the product.
Posted by: Google AdWords team